niedziela, 5 kwietnia 2015

Bądź dobry dla siebie!

                




                 Moje życzenia Świąteczne

                „Być dobrym dla siebie, to przede wszystkim  traktować siebie miłosiernie. Być dobrym dla siebie, to czuć siebie samego, mieć czuły stosunek do skrzywdzonego dziecka, które jest we mnie, i mu współczuć. Powinienem troskliwie opatrywać rany swojej duszy  i traktować je z serdecznym współczuciem.

                Nie powinny mnie denerwować moje słabości. Przeciwnie – mam się zwracać ku nim z czułością i wyczuwać je. Jedynie pod wpływem czułego spojrzenia zmieni się ich nędza. Być dobrym dla siebie oznacza więc otwarcie serca na wszystko, co jest we mnie nieszczęśliwe i samotne. Gdy nauczę się sztuki  serdecznego i miłosiernego obchodzenia się ze swoją nędzą, wówczas może się ona przemienić w źródło błogosławieństwa i głębokiego szczęścia.

                Być dobrym dla siebie nie oznacza, że człowiek zawsze i wszędzie się usprawiedliwia i nie widzi nigdy swoich błędów. Ale i na odwrót: być dobrym dla siebie nie oznacza ciągłego i stałego obwiniania siebie, aby z tego powodu żyć w poczuciu winy i odkrywać w sobie samo zło.

                Naucz się akceptować fakt, że nie jesteś żadnym nadczłowiekiem. Nie pozwól, by cię paraliżowały własne błędy i słabości. Obserwuj je, nie odrzucaj ich, lecz uznaj, że masz prawo być omylny – i wtedy pracuj nad swoimi słabościami. Nie powstrzymuj ich lecz wyzwól.

                Jeśli Bóg ci przebacza, ty też możesz przebaczyć samemu sobie. Bądź dla siebie miłosierny.”
                                                                                                                             ( o. Anselm Grun )

                Jezus zmartwychwstał i tchnął w ciebie Ducha życia, abyś żył życiem spełnionym i radosnym. Nie daj się zwyciężyć smutkowi i rezygnacji. Pomimo wszelkich trudności jakie w życiu napotykasz, masz w sobie moc Ducha Bożego ofiarowanego ci właśnie przez zmartwychwstałego Chrystusa.
                Przytul swoje życie takim jakie jest i pamiętaj, że każdego dnia możesz zacząć wszystko od nowa.

Ps. Ikona: Mój przyjaciel Jezus

Zapraszam do zapisu na newsletter.


www.life4jezus.blogspot.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz